hikayat merong mahawangsa superb!

Friday, March 11, 2011

ceritera bermula apabila dua buah kuasa besar ingin mengukuhkan kekuasaan dengan mengahwinkan putera mereka (empayar Rom) dengan puteri dari tanah besar china. walaweyh..cara aku citer pun dah jadi ala2 gaya pencerita dalam filem! bukan apa nak bagi korang feel sikit macam mane aku feel time tengok citer nih. so biler dah dua kuasa besar nak bergabung, mesti la ada je pihak2 yang dengki kan. diorang ni la yang dinamakan 'geng geruda' (siam kot) yang menyerang dan menculik puteri cina tu. boleh tahan cun jugak la puteri ni. merong mahawangsa' yang menjadi kapten kapal rombongan meminang tu rasa reponsible la biler 'geruda' ni serang diorang. kat sini la banyak scene2 and fight2 yang sempoi2.



dulu tengok trailer filem ni kat utube rasa macam mesti best citer ni, even CGI dier banyak tapi camera cam still kureng la. tapi biler tengok je kat screen besar cinema tuh, mak aihh its totally diferent la. seriusly cantek giler and tak rasa macam tengok citer melayu. memang kagum siot. filem ni bukan la macam citer sejarah yang bosan and meleret. cinematography cantek, kostum pun smart, lakonan terbaek and fighting2 tuh memang tangkas sungguh la. watak yang paling aku suke dalam filem tu 'kemawas' lakonan Khir Rahman, ketua tentera geruda. memang nampak ganas and biler tengok citer tu aku rasa memang dia la yang paling layak untuk watak tu. terbaeklah!


so daripada 5star, aku nak bagi
6star untuk filem ni! hehe aku rasa best la citer ni berbaloi untuk korang tengok!

5 comments:

Castalica Azryiana said...

saya suka kemawas jugak! =)

Anis Zahorin said...
This comment has been removed by the author.
Anis Zahorin said...

cerita ni memang best..bagi 6 bintang jugak!

Anonymous said...

mantoppp. aku bagi 2.5 bintang!

hayriye said...

kütahya
tunceli
ardahan
düzce
siirt
V3QO4Z

Post a Comment